Skala Operakor

Vi gjør opera lett tilgjengelig for alle, med energi og glede!

Om Skala Operakor

Skala Operakor ble etablert i 2011 i Oslo og er et aktivt og ambisiøst kor bestående av ca. 60 sangere. Vi er først og fremst et operakor, med et bredt repertoar som spenner fra Wagner, Verdi, Puccini, Boito og Tsjaikovskij til Bernstein og Saint-Saëns. All musikk framføres på originalspråket, og koret har en rekke egne, dyktige solister som brukes både på konserter og i forestillinger.

Koret opptrer jevnlig med egenproduserte forestillinger og konserter og samarbeider med dyktige pianister og ensembler, og orkestre som Kolbotn konsertorkester og Opus 82. Våren 2024 synger vi på selveste Kirsten Flagstad festival.

Skala har opptrådt i flere operaforestillinger og konserter i regi av Oslo Operafestival, deltatt i NRKs Stjernekamp og programmet HAIK med Arif, åpnet Ibsenfestivalen på Nationaltheatret og deltatt i Ibsens teaterstykke «Borkman», for å nevne noen av korets aktiviteter.

Les mer om produksjoner og repertoar
Sangerne i Skala Operakor samlet

Om Skala Operakor

Skala Operakor ble etablert i 2011 i Oslo og er et aktivt og ambisiøst kor bestående av ca. 60 sangere. Vi er først og fremst et operakor, med et bredt repertoar som spenner fra Wagner, Verdi, Puccini, Boito og Tsjaikovskij til Bernstein og Saint-Saëns. All musikk framføres på originalspråket, og koret har flere egne, dyktige solister som brukes både på konserter og i forestillinger.

Skala har opptrådt i flere operaforestillinger og konserter i regi av Oslo Operafestival, deltatt i NRKs Stjernekamp og programmet HAIK med Arif, åpnet Ibsenfestivalen på Nationaltheateret og deltatt i Ibsens teaterstykke «Borkman», for å nevne noen av korets aktiviteter.

Sangerne i Skala Operakor samlet

Hedda Dicanio-Bakker

Dirigent og musikalsk leder

Hedda Beate Dicanio-Bakker har vært dirigent for Skala Operakor siden starten i 2011. Hun har fem års sangerutdanning fra Italia. I 2009 tok hun mastergrad og postgraduate diploma ved Universitetet i Stavanger med den verdensberømte sopranen og professoren Elizabeth Norberg-Schulz.

Besøk hennes nettside
her

Kontakt Hedda

Kommende konserter og forestillinger

Hedda Dicanio-Bakker

Dirigent og musikalsk leder

Hedda Dicanio-Bakker er en meget dyktig sangpedagog, og flere av hennes elever synger i koret. I 2020 startet hun musikkskolen Musikkeriet.

Kontakt Hedda

May the Fourth be with you - Film- og spillmusikk

Velkommen til konsert i Grønland kirke lørdag 4. mai! Opplev en kavalkade av kjente og mektige korverk fra film- og spillverdenen, som Sound of Music, Star Wars, Lord of the Rings og Civilization lV.

Vi gleder oss til å dele både velkjente og mindre kjente perler som fremføres med saft og kraft, for her satser vi på høy gåsehudfaktor.

Forestillingen spilles med støtte fra Oslo kommune.
Alle detaljer finner du i vårt
Facebook-event

Vi setter opp operaen Mefistofele under Kirsten Flagstad festivalen på Hamar

Velkommen til forestilling lørdag 15. juni i Hamar kulturhus.

Det er en stor glede og ære å få dele Arrigo Boitos mesterverk Mefistofele med årets festivalpublikum. Oppsetningen vår høstet begeistring da vi i fjor spilte den i Lillestrøm og for et fullsatt Drammens Teater.

Forestillingen spilles med støtte fra Bergesenstiftelsen.
Se flere detaljer
her

Bli en av oss

Vil du bli en del av Skala Operakor?

I tillegg til innøving av repertoar arbeider vi med operatisk sangteknikk og musikalske tolkningsuttrykk, og til forestillinger øver vi også scenisk – med mye energi, temperament og latter. Vi har blitt coachet av den verdensberømte sopranen Elizabeth Norberg-Schulz og deltatt på seminar i Den norske opera i sceneteknikk og bevegelse.

Vi er alltid på utkikk etter nye medlemmer, og særlig alter, tenorer og basser er velkomne. Opptak i koret skjer gjennom en enkel audition.

Meld interesse

Bli en av oss

Vil du bli en del av Skala Operakor?

Vi er alltid på utkikk etter nye medlemmer, og særlig tenorer og basser er velkomne. Opptak i koret skjer gjennom en enkel audition.

Meld interesse